Magie

Ve hře se bude nacházet komplexní systém magie. Aby jste mohli čarovat, budete potřebovat věci k tomu nezbytné. Nějaké pergameny, lexikon nebo grimoár, kam budete moci zapisovat zaříkadla a zápisky. Tím pádem budete potřebovat věci na psaní - nejlépe historické. Dále budete potřebovat koule z lepenky a rýži. To je zapotřebí na sesílání kouzel. Kapacita mágů je velice omezená a je obtížné se k nim dostat.

Bohové
V tomto ročníku se budete moci setkat s magií různých bohů. 
Inos - Ohnivi mágové - Ničivá kouzla vhodná pro ničení.. hlavně nemrtvých
Adanos - Vodní mágové - Léčení, a další lidem prospěšná kouzla
Beliar - s touto magií se moc nesetkáte, možná od skřetích šamanů nebo bestiáře. Pokud někdo začne sesílat kouzla ve jménu tohoto boha všude bude jen smrt... nebo nemrtvo.
Spáč - magie se zatím vyvíjí, a je na hráčích jak se jí bude dařit.  V celku jde o univerzální typ magie.


Sesílání
Mág vždy rozkročí nohy (nelze sesílat kouzlo za pohybu) a začne zadávat magickou formuli. Ta se skládá ze slova a pohybu ruky. Potom hodí kouli nebo rýži (podle typu kouzla). Pokud zasáhne, na dotyčného se úplatní efekt kouzla. Koule  je kouzlo zamířené na jedince oproti tomu rýže je plošné kouzlo. Pokud mág poplete magickou formuli, kouzlo mu v ruce vybouchne a mág vzplane.

Učení magie
V kolonii se nachází jen několik mágů různých bohů. Pokud se někdo z vězňů bude chtít dostat do cechu mágů bude muset splnit několik nelehkých úkolů, aby dokázal svůj důvtip a schopnosti.
Pokud to zvládne čeká ho cesta do knihovny kde bude muset najít svitek pro magii prvního kruhu.
Mág se musí magii učit postupně kruh po kruhu. Pokud tak neučiní, špatně usměrněná magie ho spálí na popel. Když svitek zvládne přeložit a vyluštit, najde v něm formule daného  kruhu.Ty se potom může naučit.
Vše by si měl samozřejmě v rámci RP zapsat :) . 
S každým dalším kruhem potom budou nároky na překlad vyšší. Toto děláme hlavně kuli RP a omezení mágů ve hře. 

Mana
Ve hře  je celkem 5 magických kruhů. Každý kruh magie je zastoupen jedním runovým kamenem, do kterého se energie ukládá. Mág může u sebe mít maximálně 5 aktivních runových kamenů. Při větším počtu aktivních kamenů by nedokázal udržet nahromaděnou energii a magie kamenů by přesytila blízké okolí energií, následně by se neškodně rozptýlila do okolí. Všechny kameny by se vybily. Počet kamenů, které může mít mág u sebe, se navyšuje s každým kruhem magie, jež mág získá až do maxima 5 kamenů. Tedy na prvním kruhu zvládne mág mít u sebe pouze 1 kámen, na druhém 2, na třetím 3 atd... 

Dobíjení
Každý mág, který postoupí alespoň na první kruh magie, je připraven obdržet kámen many. Tento kámen je velmi důležitý při dobíjení run. Kámen božského vlivu totiž shromažďuje vliv, který může mág získat svými herními činy a různými metodami dle druhu magie, kterou provozuje. Za tento vliv se na oltáři opětovně dobíjí runy magických kruhů. Každý druh magie má vyzkoumané vlastní metody, jak přenést potřebnou energii do kamene a získat tak vliv. 

Jsou to různé rituály, modlitby, a předměty které manu dobijí.


Svitky
Pro použití svitků můžete být magie neznalí a nemít kameny. Pro použití svitku stačí svitek otevřít a přečíst. Pokud je u něj koule, tak se ještě musíte trefit. Svitky lze všude možně koupit a nalézt. Mágové je mohou vytvářet po tom, co se to naučí.

Více o Magii se dozvíte přímo od mágů (magům přijdou kompletní pravidla na e-mail)