Bojový systém

Na larpu jsme zavedli systém reálného uznávání zásahů. Je to podobné jako bitevní historický šerm. Každá postava má jen 1 reálný život. Tedy když vás někdo zasáhne, měli byste zásah vždy zahrát a vyhodnotit příslušné následky. Je velmi důležité se zde soustředit na RP - každá situace je individuální! Např. když Vám někdo usekne ruku, tak mu to asi hned nevrátíte, ale vzpamatováváte se a snažíte se nějak zachránit nebo někam odplazit. A teď již konkrétně k systému...
 

Zásahové body
-Končetiny - Po obdržení zásahu je končetina ochromena a vy jste v bolestech. Nemůžete dále pokračovat v boji.
-Trup - Padáte do komatu a ležíte dokud nejste doraženi, nebo si vás ostatní přestanou všímat.
-Nezasahové plochy - LARP je jenom hra a proto kvůli bezpečnosti je zakázáno trefovat hlavu a třísla. Takový zásah je neplatný. 

Zbroj
Zbroje jsou pochopitelně součástí larpu, jako zbroj se počítají reálné zbroje (kožené, kroužkovka, pláty), ale i dobře napodobené zbroje vyrobené z různých materiálů (př: lino, papír). Tyto zbroje ale musejí vypadat opravdu dobře. 
Kvalitu a zařazení zbroje ocení organizátor. Zbroje se dělí na dvě kategorie:

-Lehké: Mezi tyto zbroje patří především kroužkovka, kožená zbroj a velmi dobré napodobeniny zbrojí. Tato zbroj nefunguje vůči těžkým zásahům (výdrž: +0 těžký zásah). Vůči lehkým zásahům přidává jednu výdrž (výdrž: +1 lehký zásah).

-Těžké: Zde se počítají pouze reálné pláty. Vůči těžkým zásahům přidává jednu výdrž (výdrž: +1 těžký zásah). Lehké zásahy nemohou této zbroji ublížit, proto jich vydrží nekonečně mnoho (výdrž: +∞ lehkých zásahů).

Zbroje vás ochrání pouze na místě, kde je máte oblečené. Pokud vás tedy někdo střelí do ruky, kde nemáte zbroj, nebo vás bodne nožem skulinkou ve zbroji, je to platný zásah a o končetinu přicházíte (popřípadě padáte do komatu dle pravidel výše) Pokud zbroj ztratí výdrž, je rozbita a musí být opravena u kováře.

Zbraně
Všechny zbraně prochází na registraci kontrolou a všechny zbraně musí být bezpečné a vyměkčené! Pouze zbraně, které budou mít vyměkčenou špičku, mohou být schváleny k bodání. S jinými zbraněmi nelze bodat! U registrace se také rozhoduje o tom, jaký typ zbraně máte (dýka/ jednoruční/ jeden-a-půlruční/ obouruční). Následující rozměry zbraní berte spíše orientačně. Nikdo nebude bazírovat na tom, pokud budete mít o 5cm větší dýku.

- Lehké zbraně ( udělují lehké zásahy ):
Dýky - do 40 cm
Tesáky - do 60 cm
Jednoruční zbraň - do 100 cm ( povolené > meče, sekery, kladiva, palcáty )
Jeden-a-půlruční zbraň - do 120 cm ( povolené > meče, sekery, kladiva, palcáty )
Střelné - 15 kg/ 30 lb nátah ( povolené > luky, kuše )
- Těžké zbraně ( udělují těžké zásahy )
Obouruční - Od 120 cm ( meč, sekera, kladivo, palcát, krumpáč )
( nejmenované zbraně např. kopí a palné jsou zakázány )

- Štíty - 80cm max neměřitelný průměr, s dobře ošetřenými hranami.

Zbraně musí být řádně měkčeny a stylizovány
. Zbraně jako palcáty a kladiva musí být celo-měkčené a musí mít měkčené i část topora. Do hry nebudou vpuštěny kulaté zbraně, tvrdé zbraně, zbraně s nevhodným jádrem (kovové, násada od koštěte atd.) a podobné paskvily.
Zbraň je součást kostýmu a u registrace se za dobrý kousek dostává bonus do hry.

Zákeřný útok
Ve hře existuje útok zbraní, po kterém postava rovnou umírá (nedostává stav smrtelných křečí) a není ji tedy potřeba dorážet. Tomu se říká zákeřný útok. Patří sem například nečekané podřezání zezadu nebo jiné podobné útoky. Také může být například bojovník s plátovou zbrojí sražen k zemi (kouzlem, fyzickým sražením, atd.) a v tom okamžiku mu někdo může názorně podříznout hrdlo, či využít skuliny ve zbroji. Způsobů útoku, které lze nazvat "zákeřný útok" je celá řada a vždy je nutno to individuálně vyhodnotit a věrně použít RP! Mezi zákeřný útok samozřejmě neplatí běžné silné údery zbraní do krku! To je citlivá nezásahová plocha a údery na ně jsou zakázané! 

Rvačka
Cílem rvačky je srazit útočníka na zem a omráčit ho. A to můžete samozřejmě pěstmi, nebo i použitím okolních předmětů ( např. židle, košťata, korbely, atd. ) - jde použít skoro vše dle vaší fantazie.
Vše se samozřejmě odehrává v rámci RP - ne, že někdo někomu rozbije reálně hlavu korbelem!!!
V rámci rvačky je také nutné zahrnout RP stavy, které účastníci rvačky mají. Např. různé otravy, opilost atd. 
V rámci RP ale když dostanete pořádně na frak (např. tím půllitrem do hlavy nebo několikrát hák pěstí) tak samozřejmě padáte k zemi a dostáváte stav omráčení. 

Omráčení jde samozřejmě použít i mimo rvačky. Jako příklad může být to, že dostanete během boje do hlavy hruškou meče, nebo třeba, když se k vám někdo zezadu přiblíží a bací vás něčím po hlavě. V podstatě, když se k někomu přiblížíte a nechcete jej zabít zákeřným útokem (podřezáním), tak ho můžete vyřadit na chvíli jen omráčením - a pak ho třeba i okrást.

Bojové dovednosti
Na larpu nejsou zavedené žádné dovednostní body, či nějaké určité tréninkové hodiny. Skillovat můžete, co chcete a kolik toho chcete. Stačí si jen na to sehnat někoho, kdo vás to naučí a často mu dobře zaplatit, nebo ho jinak přesvědčit. Většinou si stejně musíte určit priority, protože vše stejně stíhat nebudete. 

Každý umí:

Boj s dýkou a tesákem
Dorážení
Zákeřný útok
Omráčení

Chcete-li používat ostatní zbraně, včetně štítu, musíte navštívit např. arénu. zde vás trenér vycvičí v jejich používání. 
Musíte se naučit:
Boj s jednoruční zbraní
Boj s jeden-a-půl ruční zbraní 
Boj s obouruční zbraní
Obrana se štítem
Lukostřelba
Střelba se samostřílem
Boj se dvěma jednoručními zbraněmi
Speciální zbraně (pokud ve hře bude např. balista)